Kilpa-aerobic

Monipuolinen

Kilpa-aerobic on yksi kansainvälisen voimisteluliiton (FIG) kilpailulajeista. Lajissa kilpaillaan yksilönä, parin kanssa, joukkueessa ja ryhmässä.

Energinen

Vauhdikas koreografia, voimistelulliset vaikeusliikkeet, akrobatia sekä näyttävät yhteistyöliikkeet ja nostot yhdistyvät energisen musiikin rytmiin.

Kehittävä

Lajin harjoittelu kehittää urheilijan koordinaatiota, yhdistelykykyä, rytmitajua, fyysistä voimaa, notkeutta, kestävyyttä ja nopeutta.

Valmennus

Vantaan Voimisteluseurassa kilpa-aerobiciin pääsee mukaan aikaisintaan 4-5-vuotiaana ja yläikärajaa harrastamiselle ei ole. Seurassa kilpa-aerobicia voi harrastaa kolmella eri tasolla:

• kaikille avoimissa harrasteryhmissä
  • tavoitteellisissa kilpasarjan Talent-ryhmissä
  • huipulle tähtäävissä SM-sarjan Elite-ryhmissä

Mukaan kilpa-aerobiccin pääsee ilmoittautumalla harrasteryhmään, tulemalla kokeilutreeniin tai ottamalla yhteyttä lajivastaavaan.

Kokeilutreenit